Consumatorii din Statele Unite ale Americii au cheltuit cu 47% mai mult pe hardware de jocuri video in timpul primului trimestru din anul 2014, decat au facut-o in aceiasi perioada, anul trecut, dar banii cheltuiti in general pe gaming au scazut cu o cantitate mica, raporteaza NPD Group.
983 de milioane de dolari s-au cheltuit in total pe hardware de jocuri video in Statele Unite ale Americii, in timpul trimestrului ce s-a terminat pe 31 Martie, reprezentand o crestere de 47% fata de primul trimestru al anului 2013. Este evident ca acest lucru s-a intamplat din cauza celor 2 noi console care au aparut pe piata, tarziu anul trecut, Xbox One si Playstation 4. Analistul NPD, Liam Callahan, spune ca ne putem astepta sa vedem cresteri de la an la an pentru vanzari de hardware.
Nu am primit o actualizare la numarul de vanzari pentru Xbox One inca de la sfarsitul anului 2013. Stim ca 3 milioane de unitati s-au vandut la nivel mondial pana la sfarsitul anului, 5 milioane au fost trimise, dar nu neaparat vandute la retaileri. Playstation 4 a eclipsat numarul de 7 milioane de unitati vandute la nivel mondial, si stim ca cel putin aproximativ 3 milioane au fost vandute de la inceputul anului.
In timp ce trendurile hardware cresc, industria a vazut scaderi de vanzari la 4.6 miliarde de dolari in Statele Unite ale Americii, o scadere de 1% comparat cu primul trimestru al anului 2013. Noi, jocurile fizice in special au primit o lovitura, scazand 27% de la an la an pana la 372 de milioane de dolari in vanzari. Cheltuirea digitala a crescut insa cu 4 la %, in timp ce cheltuirea banilor pe accesorii a scazut cu 11% pana la 446 de milioane de dolari. Controllerele si jocurile de gaming interactive au fost numite petele luminoase din spatiul accesoriilor.
Callahan a spus ca pentru primul trimestru al anului 2014, cheltuirea pe continut a crescut pentru jocurile folosite, jocurile full digitale, DLC si mobile cu o crestere modesta in veniturile de pe abonamente.