In varianta de demonstratie a acestui joc incepi cu un jucator intrand intr-o padure fermecata in cautarea unor copii pierduti. Scopul tau este sa reunesti copii cu familiile lor. In mod normal, padurea labirint este plina de creaturi salbatice, si de asemeni este generata aleatori, asa incat nu poti memora traseul. Partea buna insa, este ca ai ceva care te ajuta pe drum. Abilitatea ta initiala este simpla, poti lua obiectele si sa le transporti, de asemeni le poti arunca. Poti sa transporti sau sa arunci obiecte precum copaci si bolovani care iti apar de-a lungul drumului, de asemeni si oameni, in mod amuzant asta este modul in care salvezi copiii, aruncandu-i.
Nu poti sa traversezi padurea pur si simplu, ai anumite porti virtuale de care poti trece doar rezolvand anumite puzzle-uri. Acestea iti pot cere sa aduci un numar de obiecte, cum ar fi 4 copaci, iar pana nu-i aduci nu vei putea sa treci mai departe.
Scopul tau este simplu si clar, dar sunt cateva probleme care iti stau in cale. Pentru a lua un obiect care este langa altul, va fi nevoie sa faci niste manevre inteligente, de asemeni poti arunca un obiect doar in directia in care est indreptat.
Desi este dragut, jocul Road not Taken pare sa fie o meditatie interesanta asupra vietii. Este construit pe dificultate, incercari si erori, de asemeni goana dupa perfectiune. Jocul iti cere sa fii constient de mortalitatea proprie si de moartea inevitabila. Poti sa ai o harta a vietii, sa-ti pui retere, sai un plan al jocului, dar lucrurile nu sunt intotdeauna asa cum le planuiesti, la fel ca in viata reala trebuie sa te reorientezi si sa treci peste. Jocurile precum Road not Taken ne permit sa avem mai mult de o incercare. Spry Fox spune ca trebuie sa joci jocul de mai multe ori pentru a descoperi toate misterele jocului.
Jocul va fi lansat mai tarziu anul acesta pentru PS4, Playstation Vita si Steam.